کنسول و بازی

یوبی سافت مشکلات سرور بازی های خود را تایید کرد

چندی پیش کاربران داخلی بازی Rainbow Six: Siege خبر از عدم امکان اتصال خود به سرورهای این بازی داده بودند و حال به نظر می رسد که جدا از اختلالات اینترنت و کاربران ایرانی در اتصال به سرورهای بازی های آنلاین،…

برندگان جوایز Steam Awards 2017 مشخص شدند

سرانجام نظر سنجی جوایز Steam Awards نیز به پایان رسید و برندگان  هر بخش مشخص شدند. لازم به ذکر است که بخش های مختلف این جوایز، تفاوت زیادی با سایر مراسمی که در آن بهترین های هر سال اعلام می شوند، داشته و از…

نینتندو سوییچ به رکورد سریع ترین فروش میان تمام کنسول های خانگی رسید

بر اساس گزارش های منتشر شده، نینتندو سوییچ سریع ترین فروش را میان سایر کنسول های خانگی در ایالات متحده و ژاپن تجربه کرده است. این کنسول خانگی که از قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول قابل حمل نیز بهره می برد، در…

آیا بازی ها و سرویس های بازی بین المللی در ایران فیلتر می شوند؟

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای قصد دارد به منظور تسهیل فضا برای رشد بازی سازان داخلی، مقرراتی را تغییر دهد که در این میان بازی های خارجی احتمالا با موانع بیشتری برای نشر در…

در سال 2017 چه بازی‌هایی بیشترین درآمد را از پلتفرم استیم داشته‌اند؟

کلاینت استیم (زیرمجموعه شرکت Valve) که تقریبا بزرگترین عرضه کننده بازی ها در فضای مجازی است لیستی از موفق ترین بازی های سال گذشته تهیه و در سایت خود منتشر کرده است. بازی های ذکر شده در لیست استیم به چهار دسته…

مسابقات اعزامی تورنومنت WESG به پایان رسید: Vanguards و Leopard نمایندگان کشور

مسابقات مرحله اعزامی برای تورنومنت WESG از هفته پیش در قم و در مجموعه ورزشی شمشاد آغاز شد و طی این هفته بیش از 1000 ورزشکار و حدود 180 تیم از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات حاضر شدند. مسابقات در 4 رشته دوتا 2،…

تغییر مقررات عرضه بازی به نفع بازی‌سازان و مصرف‌کنندگان، با هدف «رونق تولید ملی»

بنیاد ملی بازی های رایانه ای پس از ماه ها بررسی کارشناسی جهت رونق صنعت بازی سازی داخلی و تغییر شرایط فعلی به نفع تولید ملی، به تدوین آیین نامه «دستورالعمل نحوه صدور مجوز و پروانه عرضه تجاری بازی های رایانه ای»…

حسن کریمی قدوسی: رونق بازی‌ سازی داخلی در گرو تصویب مجلس شورای اسلامی

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخیراً از سیاست های تازه و کلان این بنیاد برای حمایت از بازی سازان و تولید داخلی خبر داده است. وی در صحبت های اخیر خود می گوید: در حال حاضر روند ناعادلانه‌…

دستگیری متهم شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty

دیروز پلیس لس آنجلس مردی ۲۵ ساله‌ را به علت گزارش غلط و کشاندن نیرو‌های ضربت به خانه‌ی فردی بی‌گناه دستگیر نمود. این شوخی مرگبار گیمر‌‌ Call of Duty موجب شده بود تا قربانی بی‌گناه توسط نیر‌وهای ویژه به ضرب…

چگونه نینتندو وارد آمریکا شد و صنعت بازی را تغییر داد [قسمت دوم]

در قسمت قبل درباره دوران افول صنعت بازی سازی، سرگذشت کسادا به عنوان یک فروشنده و درخواست ال استون برای فروش نینتندو در فروشگاه های زنجیزه ای فائو شوارتس صحبت کردیم. برای خواندن قسمت قبل می توانید به لینک زیر…

دو هیولای جدید در بازی Bloodborne کشف شدند [تماشا کنید]

اگر اخبار بازی های ویدیویی در هفته های اخیر را دنبال کرده باشید، حتماً از پیدا شدن یک هیولای گم شده از بازی Bloodborne که در نمایش های پیش از انتشار بازی وجود داشت اما به مدت سه سال هیچ کاربری آن را درون بازی…

چگونه نینتندو وارد آمریکا شد و صنعت بازی را تغییر داد [قسمت اول]

امروز صنعت بازی های ویدیویی مانند رسانه های محبوبی همچون سینما و موسیقی درآمدزایی می کند. این صنعت چند میلیارد دلاری، در سال 1983 تقریباً در حال نابودی بود؛ شرکت هایی مثل آتاری، اینتلیویژن و کولکوویژن سیاست های…

مروری بر آنچه در سیزدهمین رویداد تجربه بازی ساز گذشت؛ آینده روشن بازیسازان داخلی؟

سرانجام بعد از مدت ها تاخیر، روز گذشته، سیزدهمین رویداد تجربه بازی ساز به دست انستیتو ملی بازی سازی در خانه هنرمندان برگزار شد. این رویداد که در پنج بخش مختلف برگزار می شد، سعی می کرد تا جدا از آگاه کردن فعالین…